miercuri, 5 martie 2014

GÂNDURI 26

Deseori mi s-a întâmplat să întâlnesc elevi care învăţau cu plăcere şi foarte uşor notiţele sintetizate de către profesori sau texte poetice pe care le reproduceau la cerere. Dacă se întâmpla să se blocheze la un moment dat, o luau de la capăt neputând, majoritatea, să continue de unde au rămas. Dacă-i întrebai ceva legat, punctual, de conţinutul celor reproduse, citau pur şi simplu, incapabili să reformuleze, nici măcar cu ceea ce ei invocau permanent:  pot să spun cu cuvintele mele? Uitându-mă astăzi la cei care ne conduc am senzaţia că provin din astfel de elevi şi ilustrează acest tipar comportamental, numai că, de data asta autorii textelor sau al notiţelor memorate sunt şefii de partide, liderii formaţiunilor, guvernelor, televiziunilor cărora le aparţin. E atât de clară delimitarea unora faţă de alţii, încât nu s-ar recunoaşte pentru nimic în lume o idee, o părere, o atitudine corectă a celorlalţi. Îşi recită textele şi dacă-i întrerupi, o iau de la capăt.
De obicei ne plângem, asistând la astfel de scene, de lipsă de comunicare, când, de fapt e vorba fie de un fals comportamental grosolan având ca scop minţirea ordinară, înşelăciunea, fie de un cronic retard mental.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu