joi, 2 ianuarie 2014

GÂNDURI 23

Nu am vocaţie de kamikaze dar sunt conştient de faptul că, pentru a evolua trebuie permanent să renunţ la preconcepţii, să iscodesc tot ceea ce pare imuabil şi de necontestat, să caut noul, nu să aştept să mă găsească el. De aceea am abordat, cu limitele inerente, teme diverse, incitând, fără lipsă de respect ori cu obrăznicie, la subiecte dintre cele mai variate, deşi, recunosc, limitate la orizontul obsesiilor mele. Am evitat unele abordări, nu din teamă sau comoditate ci dintr-o anumită pudoare impusă nu numai de vârstă şi educaţie ci şi de statutul de activist educaţional care mă obligă, prin caracterul open al spaţiului virtual în care mă exprim, la cumpătare şi echilibru, chiar dacă cei doi factori nu generează braistorming-ul necesar blow-up-ului convingerilor noastre atât de confortabile şi reclădirea, parţială măcar, a unei noi configuraţii cognitive.
De cele mai multe ori, un discurs logic, coerent şi de bun simţ nu produce efecte persuasive ci doar consolidează convingerile similare, dacă nu cumva cei cu alte păreri sunt pregătiţi să se schimbe. Cred însă că, vorbind despre o astfel de nişă, am alunecat în domeniul ficţiunii şi al imposibilului, acolo unde nu se situează niciodată mintea majorităţii românilor, la care înţelegerea nu este raţională ci isterică şi care întâmpină, de fiecare dată, noul inconfortabil cu lozinca de la Mărăşeşti: Pe-aici nu se trece!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu