vineri, 14 octombrie 2011

PARODIE III


Un dulău de rasă într-o zi cu soare
Se plimba alene cu-ai săi prieteni boii,
Ce-i  spuneau cum tocmai s-au întors din USA
Unde educaţia nu e fiica ploii.
Cum ei în familie, de atunci, aplică
Noile metode care-aduc progres
  – Şi chiar psihologii spun că te ridică
Mai presus de alţii, te feresc de stress.
Vocea să îţi fie permanent domoală,
Nici-o ironie din ea să răzbată
Liber să mugească tot viţelu-n şcoală
Şi ce nu-i convine, să îţi ragă-n faţă!
 – Uite, zice altul, mie nu îmi place proful de maternă
C-are-n exprimare tot figuri... de stil,
Iară pentru mate i-am luat o pernă
Să nu-i cadă capul bietului copil.
Ca de plumb sunt toate, doar materii grele
Fizica, chimia, chiar şi geogra-i grea.
Nu-ţi creează nimeni competenţe cheie
Orientare-n pajişti ca să poţi avea.
Nu e nicăieri ca pe aici, la noi...
Că mi-a spus şi mie cumnată-mea Tanţa,
umblată prin lume, cum c-atâţia boi
sunt prin Europa !..., da’ -s mai mulţi în Franţa !
Însă despre asta nu prea se vorbeşte
Fiindcă cei de-colo nu au nici un stress
Şi-apoi se exprimă numai franţuzeşte
Şi la gât, pe pajişti, toţi au GPS.
Convorbirea însă, se-amână pe mâine,
Căci se-ntorc căţeii venind de la şcoală
       Ia, copii să-mi spuneţi, zise tatăl câine
Cu mult calm desigur şi voce domoală,
Cu elan familia mirosind-o-n dos,
Care-i competenţa astăzi rumegată?
– Când te-nvaţă boii n-ai prea mult folos,
Ba mai pierzi din viaţă-o parte minunată.
          Iar dacă se-ntâmplă să gândeşti ca ei
          Îţi tratezi copiii tot ca pe... viţei !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu