Mă gândesc uneori că cineva, care ar
auzi unele dintre părerile mele, ar crede că am ceva cu tagma preoţească. N-am
nimic cu ea ci cu aroganţa ei cu prăpastia dintre ceea ce este şi ceea ce
pretinde a fi. Am avut ocazia să cunosc preoţi şi sub comunism şi în
capitalism. Majoritatea erau şi atunci nişte lichele şi sunt şi acum. M-am
aşteptat întotdeauna ca biserica să fie cea mai tolerantă şi înţelegătoare
instituţie, ca, acolo unde are altă părere să nu comenteze, să afirme şi să promoveze
ideea opţiunii personale şi nu înregimentarea în turmă chiar dacă uşa spre ea
rămâne larg deschisă. Cine vrea să devină ori să rămână oaie, n-are decât. Dar
şi cine doreşte libertatea caprei negre să nu fie arătat cu degetul.
Băgăcioşii m-au dezgustat
întotdeauna. Dacă se vorbeşte despre
reglementări legale în domeniul prostituţiei, ierarhii bisericii se opun. Se
discută despre parteneriatul civil, aceeaşi indivizi se pronunţă împotrivă. Îmi
aduc aminte perioada de glorie a comunismului când ni se cerea tuturor
toleranţă zero faţă de orice abatere de la linia directoare a pcr-ului care
ne-ar fi luminat calea până în comunism. Nu ştiu de ce, dar purtătorii făcliei
comuniste par a fi aceeaşi care luminează azi, cu democratică perseverenţă,
calea spre rai. De la raiul comunist la cel dumnezeiesc nu pare a fi, pentru
ei, decât o problemă de vocabular. N-aş spune nimic dacă aş auzi ceva de genul:
Nu suntem de acord cu prostituţia dar acordăm
îngrijire medicală, în spitelele noastre, pe banii noştri, tuturor victimelor
păcatului care au nevoie sau nu
suntem de acord cu căsătoriile gay dar oferim, la fel, asistenţă medicală,
pentru toţi copii afectaţi de hiv. Dar aici, tăcere, fiindcă asta presupune
costuri nu câştiguri iar în relaţia cu popii de dă, nu se ia.
Şi totuşi, mult mai bine ar suna a dat
popa ortul decât am dat ortul popii, nu-i aşa?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu