Martori ai media şi ţinte sigure ale
declaraţiilor învolburate venite din partea bisericii care nu face nimic în
afară de victime din rândul bătrânilor ( cărora li se promite raiul ortodox al
comuniştilor convertiţi ) şi copiilor ( dopaţi obligatoriu cu religie, siliţi
să-nveţe nu poeme şi citate ori formule, fiindcă nu mai sunt în trend, ci ortodoxism ), suntem, iarăşi, în centrul unor scandaluri cu
inocenţi copii abandonaţi vieţii, pe care n-o pot gestiona, de către părinţi
prea ocupaţi cu fericirea personală, prea uşor convinşi de priceperea lor în
ale pubertăţii şi prea siguri de armonia edenică a familiilor lor fărâmiţate şi
dedaţi la rezolvarea facilă a problemelor sufleteşti prin tocmirea unui
duhovnic. În situaţia alarmantă în care societatea modernă românească a plonjat
după ’89, care a înlocuit prietenul sincer şi dezinteresat, sprijin în
dezechilibratele momente ale adolescenţei, cu duhovnicul bisericesc mai mult
decât cu un părinte calificat ori cu,
mai mult sau mai puţin, profesionistul psiholog, copiii se surprind pe ei
înşişi colindând în căutarea unui adăpost care nu mai este familia şi a unui
sprijin care nu mai poate fi părintele său. E incredibil acest transfer al
calităţii de părinte adevărat spre surogatul bisericesc, numit cu acelaşi
termen. Cum să fie un slujbaş al unei instituţii altceva decât este, adică un
angajat practicând un serviciu ( religios, în acest caz ), plătit pentru asta şi
recunoscut astfel de către stat, un slujbaş încadrat în funcţie şi promovat
după aceleaşi reguli ale ascensiunii profesionale ca oricare altul, uns ca părinte al altcuiva decât al
progeniturilor sale ? Astfel de indivizi
care încurajează fuga de acasă la mănăstiri a copiilor pentru a deveni miri ori mirese ale lui Isus ori ale lui Dumnezeu, secondaţi de mincinoşi
ordinari care declară fără a clipi că mănăstirile ortodoxe nu primesc minori,
cu ce sunt mai presus decât oricare manipulatori, în interes obscur, de suflete
inocente?
A depozita
problemele adolescenţei, amplificate uneori de cele familiale, sociale ori
economice într-un cloud confesional
este la fel de periculos ca şi dacă le-ai rezolva
încurajând hipersexualitatea ori violenţa, ca supape ce pot elibera tensiunile
vârstei.
Dar, atâta vreme cât biserica şi
armata se află în topul încrederii, nu putem avea decât imaginea unei lumi ce
suferă de sindromul conspiraţiei permanente faţă de ea şi a salvării individuale
a sufletului prin încercarea de a se pune
bine cu garanţii fericirii din lumea de apoi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu