sâmbătă, 14 iunie 2014

CU DRICUL PE ARĂTURĂ 4



Succesele internaţionale ale unor români nasc monştri. Vertijul produs de perspectiva asocierii la succesul unui conaţional naşte idei dintre cele mai năstruşnice, de la schimbarea regulamentelor de joc ( ar trebui ca cel de 1,60m să nu lupte împotriva unuia de 1,90m ) şi până la perceperea confruntării ca una istorică, la scară mondială. În aceste momente se vede cel mai bine calitatea naţiei, valoarea principiilor, respectul faţă de tine şi faţă de ceilalţi. Nevoia piromanică de-a incendia naţiunea, a mediei şi a politicienilor, este una maladivă, alimentată, pe de o parte de recunoaşterea apartenenţei la naţie a celor implicaţi, pe de alta de mediocrele realizări la nivel de stat, ai căror reprezentanţi au două direcţii: buzunarele proprii şi votul naţiunii. Şi niciodată investiţiile nu vor fi în altă direcţie. De ce să investeşti în crearea de condiţii pentru box ori tenis când Bute sau Halep investesc din propriile buzunare, din propriile câştiguri iar tu poţi să-i căpuşezi  ( mai ales la nivelul imaginii ) şi să-i abandonezi când nu mai contează, să n-ai nici un fel de responsabilitate ci doar avantajele ?
Nu vreau să mă gândesc ce s-ar întâmpla dacă o hiperconştientizare a populaţiei vizavi de importanţa educaţiei şi a învăţământului i-ar face pe elevii români să ia atât de în serios şcoala încât să se claseze în primele cinci naţiuni din lume la evaluările internaţionale. Cred că euforia naţională ar fi devastatoare.
Geniul, hărnicia, sacrificiul, încrederea, gena traco-dacică, ortodoxismul, politica educaţională, totul ar fi pus pe tarabă, mai puţin cei cărora li s-ar datora realizarea: elevul, părintele, educatorul, în această ordine, atât a reuşitei cât şi a eşecului.  


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu