vineri, 5 octombrie 2012

VIVANT PROFESSORES !


De ziua ta, deci şi a mea , fireşte,
PROFESORE, îţi spun: Să ne trăieşti !
Căci nu iubeşte cine nu trăieşte
Şi viaţă nu-i atunci când nu iubeşti.
Nu-ţi pară meseria o corvoadă
Şi nu privi mereu în urma ta
Iar din triumf nu face o bravadă
Şi nici statui să-ţi facă n-aştepta.
De comunist a fost sau democrat
Ori turnător sau poate dizident
Un senator războinic ori paşnic deputat,
Pe toţi tu i-ai trimis în parlament.
Aşa că azi, te bucură de toate,
De milă nu-ţi mai plânge! Umilit,
Stai pentru-o clipă drept şi te socoate
Cât ai iubit şi cât ai fost iubit.
Şi din covrigul aruncat cu silă
Să potolească gloata hămesită,
Ţie-ţi rămâne, ca întotdeauna,
Tot gaura umilă şi spăşită...

De-aceea azi, să le-oferim prinos
O gaură spăşită, de din dos,
Pe care, pentru-a dobândi virtute,
Cu patimă, cu toţii, s-o sărute !

Un comentariu:

  1. Nepoata-mea s-a facut educatoare. Desi castiga miserabil, inclusiv mai putin decat primea ca vanzatoare, in mintea mea de om nebun ("cu burta plina", etc.), consider ca are cea mai frumoasa meserie din lume... (Nu stiu daca e talentata sau nu, dar sunt sigura ca-si da silinta enorm...)

    Ar trebui sa tac (e clar: de inteles s-a dovedit deja ca nu pot intelege nimic...) si sa ma ascund sub masa de rusine, cand stiu exact cum fostii mei invatatori/profesori/educatori traiesc (sau mai bine zis mor) din pensii mizerabile. (Recunostinta mea nu tine nici de foame, nici de frig, nici de medicamente... si nu poate acoperi miile de gauri de covrig)...

    Desi o iau pe dealuri serios cand va citesc, va multumesc ca n-ati renuntat...

    RăspundețiȘtergere