luni, 16 septembrie 2013

L’age d’or

Aceste gânduri le dedic profesoarei mele de franceză şi dirigintă în ultimii ani de liceu, Doamnei Livia POPA

Eram pe-atunci doar ţânci neştiutori
şi-am năvălit cu toţii în liceu
convinşi că şcoala va dura mereu
dar nu vom fi niciunii profesori.

Erau prea mulţi cu chip nevinovat
ce-n bărbile lui Engels ori lui Marx
ba şi-n chelia vajnicului Lenin
aveau punctul de sprijin ancorat

şi se pierdeau şi-atunci pe lungul drum
puţinii domni în mulţii camarazi
dar cât de greu ţi-a fost, Madame, să rabzi
mitocănia, o-nţeleg acum.

Din ’89 şi-au schimbat prea mulţi
blăniţa lor de-atei cu tricolor
şi devenit-au, sigur, prea uşor
toţi cetăţeni-model, pioşi, preaculţi.

Părerile de rău mă-ncearcă iarăşi
c-am fost învinşi de-al vremurilor mit
şi prea târziu noi am descoperit
o Doamnă rătăcită-ntre tovarăşi...

Iar azi, când vremea amintiri îşi cerne,
cu tot ce-a mai rămas nevinovat în mine,
Madame, encore une fois, je vous en prie,
pardonnez-moi şi..., mulţumiri eterne !

  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu