Diferenţa între
ceea ce mai cred eu că este educaţia şi ceea ce a devenit ea, este atât de
mare, aproape o prăpastei, încât, dacă aş continua, aş compromite, în câţiva
ani, tot ce-am clădit o viaţă, toate principiile s-ar duce dracului, ca şi când,
slujindu-l o viaţă pe dumnezeu, în ultimele momente, şi fără a fi neapărat
obligat, i te alături celuilalt, fiindcă toţi cei din jurul tău i s-au
alăturat.
În tinereţe,
credeam că trăiesc într-o lume a compromisului, comunismul reprezentând mediul
creat pentru asta. Şi, într-adevăr, aşa era dar, mi-am dat repede seama, numai
pentru cei care doreau să promoveze în top, cei care, ca persoană / om /
specialist nu reprezentau mare lucru şi voiau piedestalul comunist pentru a fi
văzuţi de toată lumea chiar dacă erau detestaţi. Dacă îţi vedeai de drumul tău
şi când, eventual, ţi se propunea, spuneai că nu eşti pregătit, că nu meriţi,
erai lăsat în pace. Astăzi, tot felul de forme şi formule de evaluare şi
autoevaluare, te pun în situaţia fie de a minţi fie de a face lucruri tâmpite /
cretine / stupide pentru că nişte indivizi s-au oferit să complice lucrurile şi
au reuşit să se impună şi să impună excesul de zel care devine obligaţie
generalizată. Se ştie că în ciclul primar sunt calificative, nu note. Aceste calificate
au un grad foarte mare de toleranţă, f.b.-ul acoperind plaja de la 8 la 10,
tocmai pentru a evita stresul inutil al copilului sau al părintelui. Credeţi că
ilustrele minţi ale învăţătoarelor şi inspectoarelor din primar au putut
accepta o astfel de situaţie? Ele au inventat treptele care te duc de la limita
inferioară spre cea superioară, unde zecele este notat cu f.f.f. bine cu felicitări. Şi de-aici s-a declanşat isteria totală
fiindcă toţi ( copii şi părinţi ) plâng cu zece rânduri de lacrimi şi cer
explicaţii dacă nu au şi felicitările în coadă.
Pentru mine
educaţia a fost bazată pe principiul porţii deschise şi-a vorbelor lui Isus, lăsaţi copiii să vină la mine, iar ei,
toţi care voiau, se apropiau, mai sfioşi sau mai îndrăzneţi, dorind să asculte,
mai ales să asculte, ori să vorbească. Astăzi, aproape toţi stau la poartă,
strigând sau înjurându-te, nemulţumiţi că-i obligi să te asculte ori să înveţe
de la tine lucruri de care oricum nu au nevoie. Culmea este c-am ajuns să le
pretind să respecte doar două cerinţe: să vină la şcoală şi să nu vorbească,
între ei, în ore. Şi nici astea nu sunt îndeplinite, li se par prea multe.
Singura rezolvare ar fi ca şcoala să fie plătită fiindcă, se pare, pentru tot
ceea ce este pe gratis, respectul este zero.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu